Sadece Bir Gözlük Yazısı Değil…

0

Karl Lagerfeld’in objektifinden gördüğümüz Chanel Eyewear kampanyasında iki şey oldukça dikkat çekici. Gösterişli nostaljik çerçevelerin modern yorumu ve bu yoruma dahil olan güzel bir kadın. Daha önce Chanel gözlüklerin ardından Laetitia Casta’dan Sigrid Allen’e kadar pek çok göz bakmıştı bize. Bunlardan pek çoğu da soğuk ve mesafeliydi. Gözlüğün, bakanla bakılan arasına bir engel koymasını temsil ediyorlardı sanki. Ama bu dönem Chanel kadını bambaşka bir ruh haline bürünüyor. Sanki bir önceki geceden kalma pembe saçlarıyla çok romantik, fazlasıyla kırılgan ve naif ama aynı zamanda çok cool ve rock bir hava bu. Bu sene Chanel’in modeli bu dünyada olup bitenlerin bir kaç adım ilerisine durur gibi ama belki de biraz geride bekliyor. Bir şekilde bu dünyaya “bulaşmıyor.”

 

OK8hmEP (1)Bu modern periler ya da elf kızları kuşkusuz spontane bir keşif değil. Bu kızları bir süredir podyumlarda görüyoruz. Sokaklarda da varlar. Mesela Moschino İlkbahar-yaz 2015 defilesini de patenleriyle istila etmişlerdi. Evet pembe saçlılar, asi bir görünüşleri var ama bir zamanların Gwen Stephenie’sine benzemiyorlar.

Bu kızlar bir süredir böyle ortalıktayken Karl Lagerfeld’in elf güzelliğindeki Charlotte Free’yi seçmesi tesadüf değil tabi ki.

Lagerfeld’in çektiği fotoğrafların tümünde aynı elf kızına rastlıyoruz. Naif ve asi ruh halinin karşıtlığı objektiflere de yansıyor. Belki de bu yüzden Chanel’in modern ve feminen gözlük koleksiyonunu tanıtırken denkleme, varlığını hissettirmekte hiç zorlanmayan bir kırılganlık hissi ekleniyor.

 

HeoaaPTİhtirasla büktüğü dudakları, porselen cildi ve tenini vurgulayan pembe saçlarıyla Charlotte Free, özel olarak hazırlanmış bir dekor hissi veren soyunma odasında incilerin, örgülerin ve tabi ki bir Chanel klasiği olan tüvitlerin ortasında pembe pembe poz veriyor.  Karl Lagerfeld’in objektifi bu kez Claudia, ya da Laetitia gibi kadınlığının farkında bir yıldızın değil, bu dünyaya ait olduğuna emin olamadığımız, kırılgan, feminen ama yine de iddiasını koruyan bir çocuk kadının üzerinde.

 

AdBVw4FPeki ya gözlükler? Güneş koleksiyonunda nostaljik vurgulara rağmen modern tarafını özenle koruyan formlar öne çıkıyor.  Stilize kelebekler, cat eye  çerçeveler, XXL kare ve yuvarlak formlar, güneşten korunmanın yanı sıra dramatik etkiyi de averajın kat kat üzerine çıkarmayı başarıyor.Optik koleksiyonda da benzer şekilde kare, yuvarlak, dikdörtgen, oval ve cat eye formları daha yalın çizgilerle yorumlanmış.

Bu özel tasarımlarda dikkat çeken çok önemli bir detay var: Şakakları kuşatan suni baguette’ler, gözlükler için özel olarak tasarlanmış bir mücevher gibi… Bunlar ışığı yakalıyor ve yüze yansıtıyorlar. Koleksiyon bu sayede aslında tam da bir ayna eleştirisi yaparken Chanel dehasında yeni bir ayna fikrini ortaya çıkarıyor: Chanel gözlükler ışığı yansıtarak takan kişiyi ısrarlı bakışlardan koruyor.

Çerçeveler yumuşak, ışık geçiren bir dokuya sahip. Maviye çalan griler, boz kahverengiler, klasik siyah ve mürdüme uzanan renklerin dışında Chanel gözlüklerinde çok kullanılan kaplumbağa deseni de ön planda.

Aynı ışık ve ayna oyunları gözlüklerin kenarına yerleştirilen logoda da kendini gösteriyor. İç içe geçmiş iki “C”, rutenyum, lame ve dore renkleriyle göz dolduruyor. Kendini yalnızca dikkatli gözlere belli eden bu şık dokunuş, Chanel anlayışının altını bir kez daha çiziyor.

Paylaşmak İsterseniz

Kim Yazdı ki?

Tanışırız elbet. :)

Siz yazın biz mutlaka size döneriz! İnanmazsanız deneyin. :)

%d blogcu bunu beğendi: